Діти

Про що малюють діти?

Мої маленькі клієнти бувають неговіркі, закриті і затиснуті. Тоді в хід йдуть інструменти для невербального спілкування – фарби, олівці, фломастери, крейда.

На сеансах я часто малюю разом з дітьми або прошу їх намалювати що-небудь. Як я потім аналізую ці малюнки? Ніяк!

Малюнок для дитини це не засіб виразності, а спосіб. Але це не означає, що кожен малюнок підлягає аналізу. Я не втомлюся це повторювати – не можна просто взяти і проаналізувати перший-ліпший малюнок незнайомої дитини.

Перш ніж братися за аналіз, я знайомлюся з дитиною, її батьками, обставинами, життєвою ситуацією і витрачаю на це не менше 3 сеансів і 3 малюнків просто ні про що. Тому що у двох різних дітей одне і теж жовте сонце або чорний чоловік будуть означати різне.

Не можна сказати дитині на першому сеансі: “Намалюй сім’ю! ” і по розташуванню папи вирішити, що він не бере участі у вихованні, а за розміром рота мами – вона постійно на нього кричить. І тому я закликаю батьків і в першу чергу колег поставитися до цього розділу аналізу дитячого малюнка з усією серйозністю і відповідальністю. Розглядати дитячі малюнки з психологічної точки зору можна тільки в ДИНАМІЦІ!

Але все ж, діти малюють, хто-то багато, хтось мало, і батьки так чи інакше стикаються з тим, що їх маленький художник приносить їм на схвалення черговий шедевр! І я хочу допомогти батькам зрозуміти свою дитину краще, не ставлячи при цьому йому діагнозів і не вішаючи ярликів!

  • до 4 -5 років дитину її малюнок це просто набір того, що він вміє, що не має до внутрішнього світу ніякого відношення.
  • чорний колір не привід для паніки, навіть якщо їм намальовані майже всі малюнки – для дитини це не поганий, негативний і депресивний колір, а ЯСКРАВИЙ! З ним його малюнок помітніше.
  • зафарбовування очей або ротів у розмальовках це нормально, очі і рот здаються дитині найбільш значущим і зрозумілим в особі будь-якої істоти. Він вже знає, що він ними бачить, для нього це істотніше і зрозуміліше, ніж вуха, ніс і все інше. Дитина відкриває очі – бачить, закриває – ні, ротом він говорить, і говорить його мама, тато, сестра! Очима він плаче, ротом він їсть, а вуха? Ну що вуха стирчать, рідко, хто до 5 років розуміє, що саме там зосереджений звук.
  • малюнки з дитячого садка та інших гуртків теж аналізувати не має сенсу, там дитина обмежений. Та й поруч сиділа Маша, і він намалював так само.
  • малюнок часто відображає емоційний стан в даний момент, а не в цілому. Тобто, якщо ви тільки що полаяли дитини, то це добре, що він намалює вас злий або у вигляді монстра – так він проживає ситуацію, справляється з емоціями -пишайтеся ним.
  • не питайте у дитини, що він намалював і не припускайте, на що схоже. Попросіть розповісти про свою картину його самого, задавайте тільки уточнюючі питання.
  • не хваліть однотипно “Як красиво” може бути у вашому арсеналі, але тільки в компанії з іншими фразами. Скажіть, “Як яскраво, як насичено, скільки кольорів ти вибрав, як рівно ти намалював! “

Коли ви пересолили борщ – ви не завжди закохалися, іноді ви просто пересолили борщ. Так само і малюнок іноді просто малюнок, і не варто тягти його психолога, тягніть краще свій борщ – будемо аналізувати)